Trzy największe błędy w organizowaniu pracy

Trzy największe błędy w organizowaniu pracy

Jakie są największe i najczęstsze błędy w organizowaniu pracy, które przydarzają się menedżerom? Zapytałam Was o to kilka dni temu i podzieliliście się ze mną swoimi spostrzeżeniami. Dodając do tego moje doświadczenia, przygotowałam listę faworytów 😉 

Czytaj dalej
Ludzie i pieniądze. Kilka słów o transparentności wynagrodzeń

Ludzie i pieniądze. Kilka słów o transparentności wynagrodzeń

Kasa, mamona, pieniądze, pieniążki… O tym, że wzbudzają namiętności, nie muszę nikogo przekonywać. Pragną ich wszyscy i tylko nieliczni deklarują, że mają ich wystarczającą ilość i nie potrzebują więcej. A o tym, że ludzie naprawdę ślinią się do pieniędzy, dowiedziałam się, czytając o eksperymentach Dawida Gala – i już wiem, że nie jest to jedynie [&hellip

Czytaj dalej
Pracownik porzucony – czyli jak pozbyć się najlepszych ludzi?

Pracownik porzucony – czyli jak pozbyć się najlepszych ludzi?

Jakie zachowania mają destrukcyjny wpływ na zaangażowanie pracowników? To nie tylko agresywna komunikacja, brak reguł czy działanie wbrew ustaleniom. To również porzucanie pracowników. To droga do pozbycia się najlepszych ludzi! Jak temu zapobiec?

Czytaj dalej
Transakcje czy partnerstwo? Czyli jak budować porozumienie z pracownikami

Transakcje czy partnerstwo? Czyli jak budować porozumienie z pracownikami

Wielu menedżerów poszukuje odpowiedzi na pytanie, jak budować porozumienie z pracownikami. Szukają metod, sprytnych zabiegów komunikacyjnych, a nawet trików manipulacyjnych. Tymczasem zacząć trzeba zupełnie w innym miejscu…

Czytaj dalej
Nie rezygnuj z postanowień noworocznych

Nie rezygnuj z postanowień noworocznych

Postanowienia noworoczne… Obrywa im się ostatnio 🙂 Zwolennicy produktywności grzmią, że są one wynikiem zrywów, słomianego zapału, a próby ich wypełniania kończą się u najwytrwalszych, gdzieś w okolicy połowy lutego 😄 😄  Coś w tym jest. Chyba każdy z nas ma na swoim koncie takie niezrealizowane cele. Ale, czy to powód, aby od razu rezygnować [&hell

Czytaj dalej
Zarządzanie czasem – czy popełniasz te błędy?

Zarządzanie czasem – czy popełniasz te błędy?

Zarządzanie czasem to temat, który znajduje się w czołówce problemów, z jakimi zwracają się do mnie menedżerowie. Mimo setek dostępnych książek czy kursów, zdaje się, że nadal nie znajdujemy odpowiedzi, jak unikać przytłaczającego chaosu, jak znaleźć chwile na to, czego chcę (a nie jedynie muszę) albo, jak nadążyć z terminami i jak wyznaczać priorytety. Generalnie, [&hell

Czytaj dalej
Sprawne podejmowanie decyzji

Sprawne podejmowanie decyzji

Menedżerowie często zwracają się do mnie z pytaniem, jak podejmować właściwe decyzje. Odpowiadam, że do dobrych decyzji prowadzi metodyczne decydowanie, czyli mniej intuicyjne, a bardziej uporządkowane podejście do rozwiązywania problemów. Dziś pokażę Wam model, wg. którego przebiega sprawne podejmowanie decyzji, na podstawie przykładu z mojej pracy.

Czytaj dalej
Lista TO DO – jej wpływ na umysł menedżera

Lista TO DO – jej wpływ na umysł menedżera

Wielu nie wyobraża sobie bez niej codziennego działania. Inni nigdy jej nie wykorzystywali, polegając na własnej pamięci i żółtych karteczkach 😜. Dla mnie lista TO DO to podstawowe (razem z kalendarzem) narzędzie organizowania pracy. Jej stosowanie ma wymiar praktyczny, ale także, co warto podkreślić, znacząco poprawia komfort psychiczny i obniża stres.

Czytaj dalej
Pochwała – to trzeba umieć

Pochwała – to trzeba umieć

Menedżerowie, gdy pytają o to, jak udzielać feedbacku, pytają w istocie o to, jak metodycznie skrytykować. Jeszcze nigdy, ale to nigdy, nikt sam z siebie nie zapytał mnie, jak dobrze chwalić pracowników. Powody zdają się być proste: – są wśród menedżerów tacy, którzy chwaleniem nie zawracają sobie głowy, – są tacy, którzy choć chwalą swoich […]

Czytaj dalej
Jak poprawnie udzielać feedbacku?

Jak poprawnie udzielać feedbacku?

Jak poprawnie udzielać feedbacku – zdawać by się mogło, że na ten temat powiedziano już wszystko. Jest to zagadnienie, które zaliczam do tej samej kategorii co SMART czy SWOT; jest podstawą menedżerskiego warsztatu, wszyscy je znają i choć kluczowe w pracy menedżera, niewielu stosuje.

Czytaj dalej
Jak motywować ludzi do działania?

Jak motywować ludzi do działania?

Jak motywować ludzi to działania? Jak spowodować, aby chcieli realizować stawiane przed nimi zadania? Szukając odpowiedzi na to pytanie, menedżerowie przez lata sięgali do różnorakich teorii motywacji. Liczyli, że tam właśnie znajdą uniwersalny sposób na zwiększanie efektywności. Mam nadzieję, że coraz więcej liderów wie i rozumie, że ludzka motywacja jest zjawiskiem złożony

Czytaj dalej
Podsumowanie tak samo ważne jak planowanie

Podsumowanie tak samo ważne jak planowanie

Dzisiaj chciałabym Was zachęcić do wyrobienia w sobie nawyku, który pozytywnie wpłynie nie tylko na Wasze umiejętności organizowania pracy, ale także na Wasze samopoczucie. Takim nawykiem jest robienie regularnych podsumowań podejmowanych działań. Gdy zaczynamy bardziej systemowo i systematycznie podchodzić do organizacji pracy, dowiadujemy się z książek czy na kursach, że kluczowe

Czytaj dalej
Dlaczego lepiej przestać używać słowa „dlaczego?”

Dlaczego lepiej przestać używać słowa „dlaczego?”

Dziś chciałabym Wam napisać o jednym, szczególnym słowie. Słowie, którego używamy nagminnie, a przez to, że często niewłaściwie, ściągamy na siebie jako szefów, wiele kłopotów.

Czytaj dalej
Co powinien robić menedżer?

Co powinien robić menedżer?

Co powinien robić menedżer? Zarządzać, to wiadomo. Tylko co to znaczy, „zarządzać” i czy można zarządzać nie wiedząc, co to oznacza ? Pewnie, że można. To powszechne. Jednak, żeby dobrze zarządzać, to już raczej trzeba rozumieć, o co w tym wszystkim chodzi…

Czytaj dalej
Jak zorganizować powrót do biura

Jak zorganizować powrót do biura

Choć praca zdalna pozwala na sprawne wykonywanie zadań (szczególnie w firmach opartych na technologii), to jednak coraz częściej menedżerowie dostrzegają jej słabe strony i negatywny wpływ na obszary, które wykraczają poza bieżącą pracę; na relacje, poczucie więzi, tożsamość firmową, a więc wszystko to, co buduje kulturę organizacji i w długim okresie warunkuje jej sprawne f

Czytaj dalej
Sprawiedliwość organizacyjna – mit czy dynamit?

Sprawiedliwość organizacyjna – mit czy dynamit?

Sprawiedliwość jest pojęciem, które wielu z nas traktuje jako dość oczywiste; takie, które rozumie się samo przez się i nie trzeba go jakoś szczególnie wyjaśniać. Tymczasem, gdyby zastanowić się głębiej i zadać pytanie, czym jest sprawiedliwość, jak być sprawiedliwym szefem i co robić, aby ludzie czuli się w organizacji sprawiedliwie traktowanymi…

Czytaj dalej
Pułapki pracy zdalnej

Pułapki pracy zdalnej

Pracownicy funkcjonujący w organizacji jedynie w formie on-line doświadczają zjawiska „ograniczonej widoczności” i „zmniejszonej obecności”. Te pułapki w pracy zdalnej mogą być przyczyną wielu negatywnych sytuacji. Dla organizacji i dla jej pracowników. Im przedsiębiorstwo większe, tym większe skala obu zjawisk.

Czytaj dalej
Bilet w jedną stronę…, czyli o zdradliwej magii awansu.

Bilet w jedną stronę…, czyli o zdradliwej magii awansu.

W dobie walki o pracowników, gdy firmy „zabijają się” już nie tylko w walce o tych najlepszych, ale nawet tych średnich (a w zasadzie o każdego, kto rokuje), zaczęto rozumieć, że utrzymanie tych ludzi, którzy już w firmie są jest jednym z najważniejszych zadań. Sposobem na odwiedzenie pracowników od pomysłu poszukiwania lepszej pracy jest projektowanie […]

Czytaj dalej
Kto jest właścicielem?

Kto jest właścicielem?

Bardzo często właśnie to pytanie zadaję, gdy zaczynam pracę nad usprawnieniem organizowania w firmie. I nie chodzi o poszukiwanie czy ustalanie do kogo należą udziały w przedsiębiorstwie 🙂 Pytam o właścicieli spraw, zadań, procesów. Pytam o to, na kim ciąży odpowiedzialność za powodzenie danego działania. I ludzie się dziwią.

Czytaj dalej
Skuteczna komunikacja? Naucz się wyrażać intencje.

Skuteczna komunikacja? Naucz się wyrażać intencje.

Gdy chcemy kogoś do czegoś przekonać, nakłonić najczęściej używamy do tego niezliczonych racjonalnych argumentów. Wiadomo, przecież człowiek jest istotą rozumną, logiczną, itd. Niestety, nic z tego. Będziesz musiał nauczyć się porozumiewać z emocjami rozmówcy i jasno wyrażać swoje intencje.

Czytaj dalej