Blog o zarządzaniu

Transakcje czy partnerstwo? Czyli jak budować porozumienie z pracownikami

Transakcje czy partnerstwo? Czyli jak budować porozumienie z pracownikami

Wielu menedżerów poszukuje odpowiedzi na pytanie, jak budować porozumienie z pracownikami. Szukają metod, sprytnych zabiegów komunikacyjnych, a nawet trików manipulacyjnych. Tymczasem zacząć trzeba zupełnie w innym miejscu…

Nie rezygnuj z postanowień noworocznych

Nie rezygnuj z postanowień noworocznych

Postanowienia noworoczne… Obrywa im się ostatnio 🙂 Zwolennicy produktywności grzmią, że są one wynikiem zrywów, słomianego zapału, a próby ich wypełniania kończą się u najwytrwalszych, gdzieś w okolicy połowy lutego 😄 😄  Coś w tym jest. Chyba każdy z nas ma na swoim koncie takie niezrealizowane cele. Ale, czy to powód, aby od razu rezygnować [&hell

Zarządzanie czasem – czy popełniasz te błędy?

Zarządzanie czasem – czy popełniasz te błędy?

Zarządzanie czasem to temat, który znajduje się w czołówce problemów z jakimi zwracają się do mnie menedżerowie. Mimo setek dostępnych książek czy kursów, zdaje się, że nadal nie znajdujemy odpowiedzi, jak unikać przytłaczającego chaosu, jak znaleźć chwile na to czego chcę (a nie jedynie muszę) albo jak nadążyć z terminami i jak wyznaczać priorytety. Generalnie, […

Sprawne podejmowanie decyzji

Sprawne podejmowanie decyzji

Menedżerowie często zwracają się do mnie z pytaniem, jak podejmować właściwe decyzje. Odpowiadam, że do dobrych decyzji prowadzi metodyczne decydowanie, czyli mniej intuicyjne, a bardziej uporządkowane podejście do rozwiązywania problemów. Dziś pokażę Wam model, wg. którego przebiega sprawne podejmowanie decyzji, na podstawie przykładu z mojej pracy.

Lista TO DO – jej wpływ na umysł menedżera

Lista TO DO – jej wpływ na umysł menedżera

Wielu nie wyobraża sobie bez niej codziennego działania. Inni nigdy jej nie wykorzystywali, polegając na własnej pamięci i żółtych karteczkach 😜. Dla mnie lista TO DO to podstawowe (razem z kalendarzem) narzędzie organizowania pracy. Jej stosowanie ma wymiar praktyczny, ale także, co warto podkreślić, znacząco poprawia komfort psychiczny i obniża stres.

Pochwała – to trzeba umieć

Pochwała – to trzeba umieć

Menedżerowie, gdy pytają o to, jak udzielać feedbacku, pytają w istocie o to, jak metodycznie skrytykować. Jeszcze nigdy, ale to nigdy, nikt sam z siebie nie zapytał mnie, jak dobrze chwalić pracowników. Powody zdają się być proste: – są wśród menedżerów tacy, którzy chwaleniem nie zawracają sobie głowy, – są tacy, którzy choć chwalą swoich […]

Jak poprawnie udzielać feedbacku

Jak poprawnie udzielać feedbacku

Jak poprawnie udzielać feedbacku – zdawać by się mogło, że na ten temat powiedziano już wszystko. Jest to zagadnienie, które zaliczam do tej samej kategorii co SMART czy SWOT; jest podstawą menedżerskiego warsztatu, wszyscy je znają i choć kluczowe w pracy menedżera, niewielu stosuje.

Jak motywować ludzi do działania?

Jak motywować ludzi do działania?

Jak motywować ludzi to działania? Jak spowodować, aby chcieli realizować stawiane przed nimi zadania? Szukając odpowiedzi na to pytanie, menedżerowie przez lata sięgali do różnorakich teorii motywacji. Liczyli, że tam właśnie znajdą uniwersalny sposób na zwiększanie efektywności. Mam nadzieję, że coraz więcej liderów wie i rozumie, że ludzka motywacja jest zjawiskiem złożony

Trzy największe błędy w organizowaniu pracy

Trzy największe błędy w organizowaniu pracy

Jakie są największe i najczęstsze błędy w organizowaniu pracy, które przydarzają się menedżerom? Zapytałam Was o to kilka dni temu i podzieliliście się ze mną swoimi spostrzeżeniami. Dodając do tego moje doświadczenia, przygotowałam listę faworytów 😉 

Podsumowanie tak samo ważne jak planowanie

Podsumowanie tak samo ważne jak planowanie

Dzisiaj chciałabym Was zachęcić do wyrobienia w sobie nawyku, który pozytywnie wpłynie nie tylko na Wasze umiejętności organizowania pracy, ale także na Wasze samopoczucie. Takim nawykiem jest robienie regularnych podsumowań podejmowanych działań. Gdy zaczynamy bardziej systemowo i systematycznie podchodzić do organizacji pracy, dowiadujemy się z książek czy na kursach, że kluczowe

Dlaczego lepiej przestać używać słowa „dlaczego?”

Dlaczego lepiej przestać używać słowa „dlaczego?”

Dziś chciałabym Wam napisać o jednym, szczególnym słowie. Słowie, którego używamy nagminnie, a przez to, że często niewłaściwie, ściągamy na siebie jako szefów, wiele kłopotów.

Co powinien robić menedżer?

Co powinien robić menedżer?

Co powinien robić menedżer? Zarządzać, to wiadomo. Tylko co to znaczy, „zarządzać” i czy można zarządzać nie wiedząc, co to oznacza ? Pewnie, że można. To powszechne. Jednak, żeby dobrze zarządzać to już raczej trzeba rozumieć, o co w tym wszystkim chodzi…