Trzy największe błędy w organizowaniu pracy

Trzy największe błędy w organizowaniu pracy

Jakie są największe i najczęstsze błędy w organizowaniu pracy, które przydarzają się menedżerom? Zapytałam Was o to kilka dni temu i podzieliliście się ze mną swoimi spostrzeżeniami. Dodając do tego moje doświadczenia, przygotowałam listę faworytów 😉 

Czytaj dalej
Ludzie i pieniądze. Kilka słów o transparentności wynagrodzeń

Ludzie i pieniądze. Kilka słów o transparentności wynagrodzeń

Kasa, mamona, pieniądze, pieniążki… O tym, że wzbudzają namiętności, nie muszę nikogo przekonywać. Pragną ich wszyscy i tylko nieliczni deklarują, że mają ich wystarczającą ilość i nie potrzebują więcej. A o tym, że ludzie naprawdę ślinią się do pieniędzy, dowiedziałam się, czytając o eksperymentach Dawida Gala – i już wiem, że nie jest to jedynie [&hellip

Czytaj dalej
Pracownik porzucony – czyli jak pozbyć się najlepszych ludzi?

Pracownik porzucony – czyli jak pozbyć się najlepszych ludzi?

Jakie zachowania mają destrukcyjny wpływ na zaangażowanie pracowników? To nie tylko agresywna komunikacja, brak reguł czy działanie wbrew ustaleniom. To również porzucanie pracowników. To droga do pozbycia się najlepszych ludzi! Jak temu zapobiec?

Czytaj dalej
Transakcje czy partnerstwo? Czyli jak budować porozumienie z pracownikami

Transakcje czy partnerstwo? Czyli jak budować porozumienie z pracownikami

Wielu menedżerów poszukuje odpowiedzi na pytanie, jak budować porozumienie z pracownikami. Szukają metod, sprytnych zabiegów komunikacyjnych, a nawet trików manipulacyjnych. Tymczasem zacząć trzeba zupełnie w innym miejscu…

Czytaj dalej
Nie rezygnuj z postanowień noworocznych

Nie rezygnuj z postanowień noworocznych

Postanowienia noworoczne… Obrywa im się ostatnio 🙂 Zwolennicy produktywności grzmią, że są one wynikiem zrywów, słomianego zapału, a próby ich wypełniania kończą się u najwytrwalszych, gdzieś w okolicy połowy lutego 😄 😄  Coś w tym jest. Chyba każdy z nas ma na swoim koncie takie niezrealizowane cele. Ale, czy to powód, aby od razu rezygnować [&hell

Czytaj dalej
Zarządzanie czasem – czy popełniasz te błędy?

Zarządzanie czasem – czy popełniasz te błędy?

Zarządzanie czasem to temat, który znajduje się w czołówce problemów, z jakimi zwracają się do mnie menedżerowie. Mimo setek dostępnych książek czy kursów, zdaje się, że nadal nie znajdujemy odpowiedzi, jak unikać przytłaczającego chaosu, jak znaleźć chwile na to, czego chcę (a nie jedynie muszę) albo, jak nadążyć z terminami i jak wyznaczać priorytety. Generalnie, [&hell

Czytaj dalej
Sprawne podejmowanie decyzji

Sprawne podejmowanie decyzji

Menedżerowie często zwracają się do mnie z pytaniem, jak podejmować właściwe decyzje. Odpowiadam, że do dobrych decyzji prowadzi metodyczne decydowanie, czyli mniej intuicyjne, a bardziej uporządkowane podejście do rozwiązywania problemów. Dziś pokażę Wam model, wg. którego przebiega sprawne podejmowanie decyzji, na podstawie przykładu z mojej pracy.

Czytaj dalej
Lista TO DO – jej wpływ na umysł menedżera

Lista TO DO – jej wpływ na umysł menedżera

Wielu nie wyobraża sobie bez niej codziennego działania. Inni nigdy jej nie wykorzystywali, polegając na własnej pamięci i żółtych karteczkach 😜. Dla mnie lista TO DO to podstawowe (razem z kalendarzem) narzędzie organizowania pracy. Jej stosowanie ma wymiar praktyczny, ale także, co warto podkreślić, znacząco poprawia komfort psychiczny i obniża stres.

Czytaj dalej
Pochwała – to trzeba umieć

Pochwała – to trzeba umieć

Menedżerowie, gdy pytają o to, jak udzielać feedbacku, pytają w istocie o to, jak metodycznie skrytykować. Jeszcze nigdy, ale to nigdy, nikt sam z siebie nie zapytał mnie, jak dobrze chwalić pracowników. Powody zdają się być proste: – są wśród menedżerów tacy, którzy chwaleniem nie zawracają sobie głowy, – są tacy, którzy choć chwalą swoich […]

Czytaj dalej
Jak poprawnie udzielać feedbacku?

Jak poprawnie udzielać feedbacku?

Jak poprawnie udzielać feedbacku – zdawać by się mogło, że na ten temat powiedziano już wszystko. Jest to zagadnienie, które zaliczam do tej samej kategorii co SMART czy SWOT; jest podstawą menedżerskiego warsztatu, wszyscy je znają i choć kluczowe w pracy menedżera, niewielu stosuje.

Czytaj dalej