Spotkania nasze powszednie

Spotkania nasze powszednie

Spotkania wewnętrzne w firmach to zjawisko warte książki. Na obserwacjach i wnioskach można by się doktoryzować. Kto nie spędza na spotkaniach wielu godzin w tygodniu z poczuciem zmarnowanego czasu? Nieliczni. I w gruncie rzeczy sami jesteśmy sobie winni. Nie ustalamy reguł, nie przestrzegamy dobrych praktyk. Choć, gdy pytam o nie w firmach, wszyscy je znają… […]

Czytaj dalej
Budżet firmy, czyli jak rozmawiać o pieniądzach

Budżet firmy, czyli jak rozmawiać o pieniądzach

Podobno, ludzie w związkach najczęściej kłócą się o pieniądze… Coś mi się zdaje, że w firmach jest zupełnie podobnie. O budżet firmy toczy się ciągła gra. Gra w pomidora. Pełna nazwa: „My potrzebujemy pieniędzy, a oni nie chcą nam ich dać…”. Gra destrukcyjna, w której nie ma wygranych. Dlaczego nie chcemy jej przerwać…

Czytaj dalej
Po co są firmowe wigilie?

Po co są firmowe wigilie?

Wielu z nas ich zwyczajnie nie lubi, ale w nich uczestniczy. Oceniamy świąteczne spotkania firmowe jako sztuczne i nieszczere. Nie mówimy tego wprost. Działa nasz konformizm i rzadko wyłamujemy się z tej firmowej tradycji. Czy istnieją zatem jakieś sposoby na uratowanie reputacji firmowych wigilii?

Czytaj dalej
Rynek pracownika i co dalej?

Rynek pracownika i co dalej?

Rynek pracownika jest faktem. Wskazują na to twarde dane o bezrobociu. Zmienia się „układ sił”, a to oznacza, że pracodawcy muszą zmienić swój sposób myślenia o relacji z pracownikami, wymyślić system od nowa. Nie wszyscy dadzą radę.

Czytaj dalej
Subiektywny przewodnik po błędach w rekrutacji

Subiektywny przewodnik po błędach w rekrutacji

To, że rynek pracy wygląda tak, jak nie wyglądał nigdy, powoli dociera nawet do największych niedowiarków.To, że w dużych miastach zjawisko zwane bezrobociem nie istnieje – łatwo ocenić, czytając najświeższe dane statystyczne.To, że zrekrutowanie odpowiednich ludzi stało się dla hrowców zadaniem tyleż nadrzędnym, co niewykonalnym – wiedzą ci, którym przyszło się tym zajm

Czytaj dalej
Sprawdzone sposoby na odebranie poczucia odpowiedzialności

Sprawdzone sposoby na odebranie poczucia odpowiedzialności

Mnóstwo się pisze o delegowaniu w zarządzaniu i zupełnie niewiele o zjawisku zupełnie odwrotnym, a powszechnym – o odbieraniu przez szefów ludziom odpowiedzialności. Tymczasem, gdy szef narzeka na swoich podwładnych, generalizuje oceny, w których stwierdza, że jego ludzie są niesamodzielni i nieodpowiedzialni, wiem, że to z nim coś jest nie tak.

Czytaj dalej
Czy twoja orientacja wspiera sukces firmy?

Czy twoja orientacja wspiera sukces firmy?

Współczesny, odpowiedzialny menedżer wciąż poszukuje tego, co zapewni sukces jego firmie. A że świat się zmienia, nie dziwi obfitość różnorodnych koncepcji, które obiecują ów sukces. Zmieniają się te koncepcje jak w kalejdoskopie. Zmienia się wraz z nimi podejście menedżerów, a uwaga i zaangażowanie przenosi się na nowe działania.

Czytaj dalej
Szkolenia nic nie dają

Szkolenia nic nie dają

Szkolenia nic nie dają – stawiam taką tezę i jestem gotowa bronić jej do upadłego. W założeniu, miały niwelować luki kompetencyjne. W praktyce są drogimi eventami, które stanowią grę pozorów pomiędzy zaangażowanym stronami. I co ciekawe, prawie nikomu to nie przeszkadza.

Czytaj dalej
Najczęściej nie wiesz czego chcesz

Najczęściej nie wiesz czego chcesz

Miałam dziś spotkanie z jednym z klientów, z którym rozmawialiśmy o tym, jak pisać oferty do klientów. To znaczy, ja miałam mówić co on powinien poprawić w swojej korespondencji z klientami. Analizowaliśmy konkretny przykład. Na początku zapytałam swojego rozmówcę, co chciał osiągnąć wysyłając tę korespondencję? Usłyszałam, że zależało mu na przedstawieniu oferty.

Czytaj dalej
Przyzwoitości można się nauczyć…

Przyzwoitości można się nauczyć…

Kiedy jakiś czas temu w jednym ze swoich wideo, powiedziałam, że w zarządzaniu zasadniczo chodzi o to, aby być skutecznym i przyzwoitym, niektórzy menedżerowie mówili, że nie da się nauczyć przyzwoitości. Otóż da się. Nikt nie rodzi się przyzwoity. Nikt także nie rodzi się łajdakiem. Nasze postawy będące fundamentem różnych zachowań kształtują się w istotnym […]

Czytaj dalej
Jak tworzymy feudalizm w organizacji

Jak tworzymy feudalizm w organizacji

Wasze firmy pełne są „tych”, „ich”, „onych” i wielu innych, którzy kształtują waszą codzienną rzeczywistość. Odpowiedzialnych za to, że coś jest „robione”, „prowadzone”, „zarządzane” w określony lub zupełnie nieokreślony sposób, ale na pewno źle i nieodpowiednio…

Czytaj dalej
Odpuść ten mityczny leadership

Odpuść ten mityczny leadership

Tak, powiedziałam, że wkurza mnie ten cały leadership. I faktycznie, zrobiło się przez to trochę rabanu. Poruszyłam emocje tych, którzy myślą podobnie, ale także uruchomiłam falę hejtu. Okazało się, że o zarządzaniu nie mam pojęcia, że jestem półekspertką i robię to wszystko dla promocji. Niewiarygodne, ile się może o sobie człowiek dowiedzieć od zupełnie obcych [&helli

Czytaj dalej

Social media