Powrót po urlopie – jak nie zwariować…

Powrót po urlopie – jak nie zwariować…

Wielu z nas z trudem wyobraża sobie powrót do pracy po urlopie. Na samą myśl robimy się rozdrażnieni, niespokojni i ponownie zmęczeni. Jak uniknąć szoku i zachować na dłużej dobrostan myśli i ciała, który udało nam się zdobyć w czasie wakacji? Mam kilka sposobów.

Czytaj dalej
Praca zdalna jest przereklamowana

Praca zdalna jest przereklamowana

Praca zdalna, home office, praca z domu – dla wielu z nas to jeden z kluczowych przejawów tzw. nowej rzeczywistości, z którą przyszło nam się mierzyć nagle i bez przygotowania. Nie dziwi zatem ogromne zainteresowanie tym tematem. Wbrew powszechnie panującej opinii, uważam, że praca zdalna często szkodzi organizacji, a jej wdrożenie powinno być traktowane raczej […]

Czytaj dalej
Dostałeś awans? I co ty teraz zrobisz?

Dostałeś awans? I co ty teraz zrobisz?

Dobrze znam to uczucie, gdy dostajesz nową, atrakcyjną pracę na menedżerskim stanowisku. Albo, gdy poprzez awans firma, w której pracujesz docenia Twoje dotychczasowe osiągnięcia. Dostałeś awans – zostajesz szefem, menedżerem, liderem (różnie to ludzie nazywają 😉 ). Jedno jest pewne, od tego momentu wyniki twojej pracy w znacznie większym stopniu będą zależały od pr

Czytaj dalej
Dobry menedżer – czyli jaki?

Dobry menedżer – czyli jaki?

Jaki powinien być dobry menedżer? Co powinien potrafić? Już na początku uprzedzę; jeśli ktoś spodziewa się listy pt. „12 cech idealnego menedżera” ode mnie jej nie dostanie, bo zwyczajnie jej nie znam. Niemniej jednak spróbuję przyjrzeć się podstawowym pożądanym kompetencjom menedżera – i może trochę was zainspiruję w procesie doskonalenia. Napiszę o wystarczająco dobry

Czytaj dalej
Spotkania nasze powszednie

Spotkania nasze powszednie

Spotkania wewnętrzne w firmach to zjawisko warte książki. Na obserwacjach i wnioskach można by się doktoryzować. Kto nie spędza na spotkaniach wielu godzin w tygodniu z poczuciem zmarnowanego czasu? Nieliczni. I w gruncie rzeczy sami jesteśmy sobie winni. Nie ustalamy reguł, nie przestrzegamy dobrych praktyk. Choć, gdy pytam o nie w firmach, wszyscy je znają… […]

Czytaj dalej
Budżet firmy, czyli jak rozmawiać o pieniądzach

Budżet firmy, czyli jak rozmawiać o pieniądzach

Podobno, ludzie w związkach najczęściej kłócą się o pieniądze… Coś mi się zdaje, że w firmach jest zupełnie podobnie. O budżet firmy toczy się ciągła gra. Gra w pomidora. Pełna nazwa: „My potrzebujemy pieniędzy, a oni nie chcą nam ich dać…”. Gra destrukcyjna, w której nie ma wygranych. Dlaczego nie chcemy jej przerwać…

Czytaj dalej
Po co są firmowe wigilie?

Po co są firmowe wigilie?

Wielu z nas ich zwyczajnie nie lubi, ale w nich uczestniczy. Oceniamy świąteczne spotkania firmowe jako sztuczne i nieszczere. Nie mówimy tego wprost. Działa nasz konformizm i rzadko wyłamujemy się z tej firmowej tradycji. Czy istnieją zatem jakieś sposoby na uratowanie reputacji firmowych wigilii?

Czytaj dalej
Rynek pracownika i co dalej?

Rynek pracownika i co dalej?

Rynek pracownika jest faktem. Wskazują na to twarde dane o bezrobociu. Zmienia się „układ sił”, a to oznacza, że pracodawcy muszą zmienić swój sposób myślenia o relacji z pracownikami, wymyślić system od nowa. Nie wszyscy dadzą radę.

Czytaj dalej
Subiektywny przewodnik po błędach w rekrutacji

Subiektywny przewodnik po błędach w rekrutacji

To, że rynek pracy wygląda tak, jak nie wyglądał nigdy, powoli dociera nawet do największych niedowiarków.To, że w dużych miastach zjawisko zwane bezrobociem nie istnieje – łatwo ocenić, czytając najświeższe dane statystyczne.To, że zrekrutowanie odpowiednich ludzi stało się dla hrowców zadaniem tyleż nadrzędnym, co niewykonalnym – wiedzą ci, którym przyszło się tym zajm

Czytaj dalej
Sprawdzone sposoby na odebranie poczucia odpowiedzialności

Sprawdzone sposoby na odebranie poczucia odpowiedzialności

Mnóstwo się pisze o delegowaniu w zarządzaniu i zupełnie niewiele o zjawisku zupełnie odwrotnym, a powszechnym – o odbieraniu przez szefów ludziom odpowiedzialności. Tymczasem, gdy szef narzeka na swoich podwładnych, generalizuje oceny, w których stwierdza, że jego ludzie są niesamodzielni i nieodpowiedzialni, wiem, że to z nim coś jest nie tak.

Czytaj dalej
Czy twoja orientacja wspiera sukces firmy?

Czy twoja orientacja wspiera sukces firmy?

Współczesny, odpowiedzialny menedżer wciąż poszukuje tego, co zapewni sukces jego firmie. A że świat się zmienia, nie dziwi obfitość różnorodnych koncepcji, które obiecują ów sukces. Zmieniają się te koncepcje jak w kalejdoskopie. Zmienia się wraz z nimi podejście menedżerów, a uwaga i zaangażowanie przenosi się na nowe działania.

Czytaj dalej
Szkolenia nic nie dają

Szkolenia nic nie dają

Szkolenia nic nie dają – stawiam taką tezę i jestem gotowa bronić jej do upadłego. W założeniu, miały niwelować luki kompetencyjne. W praktyce są drogimi eventami, które stanowią grę pozorów pomiędzy zaangażowanym stronami. I co ciekawe, prawie nikomu to nie przeszkadza.

Czytaj dalej
Najczęściej nie wiesz czego chcesz

Najczęściej nie wiesz czego chcesz

Miałam dziś spotkanie z jednym z klientów, z którym rozmawialiśmy o tym, jak pisać oferty do klientów. To znaczy, ja miałam mówić co on powinien poprawić w swojej korespondencji z klientami. Analizowaliśmy konkretny przykład. Na początku zapytałam swojego rozmówcę, co chciał osiągnąć wysyłając tę korespondencję? Usłyszałam, że zależało mu na przedstawieniu oferty.

Czytaj dalej
Przyzwoitości można się nauczyć…

Przyzwoitości można się nauczyć…

Kiedy jakiś czas temu w jednym ze swoich wideo, powiedziałam, że w zarządzaniu zasadniczo chodzi o to, aby być skutecznym i przyzwoitym, niektórzy menedżerowie mówili, że nie da się nauczyć przyzwoitości. Otóż da się. Nikt nie rodzi się przyzwoity. Nikt także nie rodzi się łajdakiem. Nasze postawy będące fundamentem różnych zachowań kształtują się w istotnym […]

Czytaj dalej
Jak tworzymy feudalizm w organizacji

Jak tworzymy feudalizm w organizacji

Wasze firmy pełne są „tych”, „ich”, „onych” i wielu innych, którzy kształtują waszą codzienną rzeczywistość. Odpowiedzialnych za to, że coś jest „robione”, „prowadzone”, „zarządzane” w określony lub zupełnie nieokreślony sposób, ale na pewno źle i nieodpowiednio…

Czytaj dalej
Odpuść ten mityczny leadership

Odpuść ten mityczny leadership

Tak, powiedziałam, że wkurza mnie ten cały leadership. I faktycznie, zrobiło się przez to trochę rabanu. Poruszyłam emocje tych, którzy myślą podobnie, ale także uruchomiłam falę hejtu. Okazało się, że o zarządzaniu nie mam pojęcia, że jestem półekspertką i robię to wszystko dla promocji. Niewiarygodne, ile się może o sobie człowiek dowiedzieć od zupełnie obcych [&helli

Czytaj dalej
A Ty? Wspierasz czy wyrzucasz?

A Ty? Wspierasz czy wyrzucasz?

Jedną z najważniejszych funkcji menedżera  jest wspieranie ludzi. To rola służebna. W tej robocie nie chodzi o to, aby być nadzorcą, który na podstawie obserwacji dokona oceny „przydatny”, „nieprzydatny”. Do tego nie trzeba mieć specjalnych kwalifikacji. Dziś już to wiem.

Czytaj dalej
Nadmierna kontrola – domena słabych menedżerów

Nadmierna kontrola – domena słabych menedżerów

Dziś znowu będzie o kontroli. Wszak kontrola, sprawdzanie, monitorowanie, egzekwowanie czy ewaluacja (w zależności od wrażliwości, wybierz, które z określeń Ci bardziej pasuje) to jedna z fundamentalnych funkcji menedżerskich i każdy powinien wiedzieć jak ją realizować.

Czytaj dalej
Czy leci z nami pilot?

Czy leci z nami pilot?

Było już o szefach transakcyjnych. Czas na relacyjnych. Warto im się przyjrzeć bliżej, szczególnie, że w przekonaniu większości z nas taki szef to skarb. Jawi się on bowiem jako dbający nie tylko o interes firmy, ale przede wszystkim uwzględniający aspiracje, oczekiwania i potrzeby pracowników.

Czytaj dalej
Kto gorszy: transakcyjny szef czy transakcyjny pracownik?

Kto gorszy: transakcyjny szef czy transakcyjny pracownik?

Jak widać w statystykach mojego bloga, temat rodzajów relacji jakie nawiązują szef i pracownik bardzo was zainteresował. Postanowiłam zatem przybliżyć tę koncepcję, przyglądając się bardziej szczegółowo konkretnym typom. Dziś o transakcyjnych.

Czytaj dalej

Social media