Blog

Dlaczego lepiej przestać używać słowa „dlaczego?”
Dziś chciałabym Wam napisać o jednym, szczególnym słowie. Słowie, którego używamy nagminnie, a przez to, że często niewłaściwie, ściągamy na siebie jako szefów, wiele kłopotów.
Czytaj dalej
Co powinien robić menedżer?
Co powinien robić menedżer? Zarządzać, to wiadomo. Tylko co to znaczy, „zarządzać” i czy można zarządzać nie wiedząc, co to oznacza ? Pewnie, że można. To powszechne. Jednak, żeby dobrze zarządzać, to już raczej trzeba rozumieć, o co w tym wszystkim chodzi…
Czytaj dalej
Jak zorganizować powrót do biura
Choć praca zdalna pozwala na sprawne wykonywanie zadań (szczególnie w firmach opartych na technologii), to jednak coraz częściej menedżerowie dostrzegają jej słabe strony i negatywny wpływ na obszary, które wykraczają poza bieżącą pracę; na relacje, poczucie więzi, tożsamość firmową, a więc wszystko to, co buduje kulturę organizacji i w długim okresie warunkuje jej sprawne f
Czytaj dalej
Sprawiedliwość organizacyjna – mit czy dynamit?
Sprawiedliwość jest pojęciem, które wielu z nas traktuje jako dość oczywiste; takie, które rozumie się samo przez się i nie trzeba go jakoś szczególnie wyjaśniać. Tymczasem, gdyby zastanowić się głębiej i zadać pytanie, czym jest sprawiedliwość, jak być sprawiedliwym szefem i co robić, aby ludzie czuli się w organizacji sprawiedliwie traktowanymi…
Czytaj dalej
Pułapki pracy zdalnej
Pracownicy funkcjonujący w organizacji jedynie w formie on-line doświadczają zjawiska „ograniczonej widoczności” i „zmniejszonej obecności”. Te pułapki w pracy zdalnej mogą być przyczyną wielu negatywnych sytuacji. Dla organizacji i dla jej pracowników. Im przedsiębiorstwo większe, tym większe skala obu zjawisk.
Czytaj dalej
Bilet w jedną stronę…, czyli o zdradliwej magii awansu.
W dobie walki o pracowników, gdy firmy „zabijają się” już nie tylko w walce o tych najlepszych, ale nawet tych średnich (a w zasadzie o każdego, kto rokuje), zaczęto rozumieć, że utrzymanie tych ludzi, którzy już w firmie są jest jednym z najważniejszych zadań. Sposobem na odwiedzenie pracowników od pomysłu poszukiwania lepszej pracy jest projektowanie […]
Czytaj dalej
Kto jest właścicielem?
Bardzo często właśnie to pytanie zadaję, gdy zaczynam pracę nad usprawnieniem organizowania w firmie. I nie chodzi o poszukiwanie czy ustalanie do kogo należą udziały w przedsiębiorstwie 🙂 Pytam o właścicieli spraw, zadań, procesów. Pytam o to, na kim ciąży odpowiedzialność za powodzenie danego działania. I ludzie się dziwią.
Czytaj dalej
Skuteczna komunikacja? Naucz się wyrażać intencje.
Gdy chcemy kogoś do czegoś przekonać, nakłonić najczęściej używamy do tego niezliczonych racjonalnych argumentów. Wiadomo, przecież człowiek jest istotą rozumną, logiczną, itd. Niestety, nic z tego. Będziesz musiał nauczyć się porozumiewać z emocjami rozmówcy i jasno wyrażać swoje intencje.
Czytaj dalej
Powrót po urlopie – jak nie zwariować…
Wielu z nas z trudem wyobraża sobie powrót do pracy po urlopie. Na samą myśl robimy się rozdrażnieni, niespokojni i ponownie zmęczeni. Jak uniknąć szoku i zachować na dłużej dobrostan myśli i ciała, który udało nam się zdobyć w czasie wakacji? Mam kilka sposobów.
Czytaj dalej
Praca zdalna jest przereklamowana
Praca zdalna, home office, praca z domu – dla wielu z nas to jeden z kluczowych przejawów tzw. nowej rzeczywistości, z którą przyszło nam się mierzyć nagle i bez przygotowania. Nie dziwi zatem ogromne zainteresowanie tym tematem. Wbrew powszechnie panującej opinii, uważam, że praca zdalna często szkodzi organizacji, a jej wdrożenie powinno być traktowane raczej […]
Czytaj dalej
Dostałeś awans? I co ty teraz zrobisz?
Dobrze znam to uczucie, gdy dostajesz nową, atrakcyjną pracę na menedżerskim stanowisku. Albo, gdy poprzez awans firma, w której pracujesz docenia Twoje dotychczasowe osiągnięcia. Dostałeś awans – zostajesz szefem, menedżerem, liderem (różnie to ludzie nazywają 😉 ). Jedno jest pewne, od tego momentu wyniki twojej pracy w znacznie większym stopniu będą zależały od pr
Czytaj dalej
Dobry menedżer – czyli jaki?
Jaki powinien być dobry menedżer? Co powinien potrafić? Już na początku uprzedzę; jeśli ktoś spodziewa się listy pt. „12 cech idealnego menedżera” ode mnie jej nie dostanie, bo zwyczajnie jej nie znam. Niemniej jednak spróbuję przyjrzeć się podstawowym pożądanym kompetencjom menedżera – i może trochę was zainspiruję w procesie doskonalenia. Napiszę o wystarczająco dobry
Czytaj dalej